100 jaar SSC!

De inschrijving voor het jubileum rapidschaaktoernooi op 7 september 2024 is geopend! Klik op de button om meteen in te schrijven of ga naar de toernooipagina voor meer details.
LET OP: De eerste 40 jeugddeelnemers (tot 18 jaar) spelen gratis mee, want de Rotary Sassenheim betaalt hun inschrijfgeld! Maak na je inschrijving het geld over (€ 7,50)(zie betaalinformatie op de toernooipagina of op het inschrijfformulier); je krijgt je inschrijfgeld op 7 september bij de inschrijftafel terug, mét een consumptiebon voor koffie, thee of frisdrank.

100 jaar SSC
Op 28 oktober 2024 bestaat de Sassenheimse Schaakclub honderd jaar en dat moet natuurlijk gevierd worden! Op deze pagina zal steeds het laatste nieuws staan omtrent het jubileum.

Inhoud:
a1. Sponsors
b1. Programma
c1. Jubileumboekje – jullie bijdrage!
d1. Jubelcommissie
e1. Het geheim van de Sassenheimse Schaakclub
f1. Persberichten

a1. Sponsors
Voor een mooie invulling van het 100-jarig bestaan zijn we op zoek naar sponsors om er een gedenkwaardig lustrum van te maken. Dus heb je ideeën, wil je zelf sponsoren, laat het weten aan Paul of Sam! De volgende sponsors en donateurs hebben zich al gemeld:

Hoofdsponsor: Troublefree Software

Donaties:
Stichting Kringloop Voorhout
Jacoba van Beierenfonds
Rotary Sassenheim

Co-sponsors:
Unex Inc
Café De 2 Wezen
Het Rijnlands Lyceum Sassenheim
Novéns

b1. Programma:

• Een openlucht rapid schaaktoernooi in Park Rusthof, op de Rode Loper (!) op zaterdag 7 september 2024.
  • Een aanschuifsimultaan tijdens het rapid schaaktoernooi door een GM.
  • Een receptie met genodigden, waaronder de burgemeester van Sassenheim, op dinsdag 29 oktober 2024.
  • Een jubileumboek (dat tijdens de receptie overhandigd wordt).

c1. Jubileumboekje – jullie bijdrage!
Voor dat laatste hebben we jullie hulp nodig: we willen graag van álle leden een 50-100 woordenstukje met daarin een omschrijving van jóuw schaakmoment. Dat kan van alles zijn: je mooiste partij, je meest gedenkwaardige schaakmoment, etc. Leuk als je er ook nog even bij vermeldt sinds wanneer je lid bent van SSC. Stuur je bijdrage s.v.p. naar Maaike (mbeymedia@gmail.com). Waar nodig kan (zal 😊) Maaike je tekst redigeren of als je schrijven (te) lastig vindt kan ze je (kort) interviewen.

d1. Jubelcommissie
Om het feest passend te kunnen vieren is er een jubileumcommissie – hierna jubelcommissie – in het leven geroepen die na enkele wisselingen van de wacht nu bestaat uit: Paul, Sam, Maaike en Jan B. Uit de eerste bijeenkomsten – deels nog met de vorige betrokkenen Ben, Bernard en Jelle – zijn bovenstaande plannen (zie b1) gerold; we willen het honderdjarig bestaan immers groots vieren.

e1. Het geheim van de Sassenheimse Schaakclub
Hier meteen ook een oproep aan alle leden over ‘het geheim van de Sassenheimse Schaakclub’. Wat wil het geval? Toen er een nieuwe website gemaakt werd voor SSC werd automatisch de oprichtingsdatum van de oude website overgenomen: 24 oktober 1924. Maar wat bleek? In de (originele!) oprichtingsnotulen uit 1924 staat dat de SSC op 28 oktober 1924 is opgericht. Dus waar komt die verkeerde datum vandaan? En staat ie er al op sinds de website in gebruik genomen werd (wanneer was dat eigenlijk?) Is hier sprake van (boze?) opzet? Slip of the finger? Nattevingerwerk? Wie van de leden weet wat hier gebeurd is? Waar is die verkeerde datum van 24 oktober vandaan gekomen? Wie heldert dit raadsel op? Bij voorkeur vóór 24 oktober 2024 … We horen het graag!

Op naar een prachtig lustrumjaar!

Namens de jubelcommissie,
Paul de Haas, voorzitter SSC